Bij Facilitaire Diensten binnen onze organisatie liepen wij bij het intern opschonen van de facilitaire opslagruimte en werkplekken op weerstand.
Vooral afstand doen van materialen die niet meer gebruikt werden bleek een struikelblok.
Wat doe je dan als je als Coördinator onvoldoende gelegenheid hebt? Nou professionals om begeleiding vragen natuurlijk, vreemde ogen dwingen immers dus 2 vliegen in 1 klap.
Na enig zoekwerk kwamen wij bij Windkracht Organizing uit. Marijke begreep na het eerste contact al snel waar de uitdaging lag en gezamenlijk kwamen wij tot een effectief plan van aanpak.
Door Windkracht is vooral een coachende rol aangenomen en zijn medewerkers stapsgewijs meegenomen in het efficiënt herinrichten van de ruimtes en het opschoonproces om uiteindelijk het doel te bereiken; veilige, opgeruimde, effectieve en overzichtelijke werkruimtes.
De dames van Windkracht zijn communicatief zeer vaardig en échte kartrekkers, zelf steken zij ook letterlijk de handen uit de mouwen en geven hiermee het goede voorbeeld. Duurzaamheid en recycling is zeker ook een belangrijk aandachtspunt bij Windkracht Organizing. Vele gebruikte materalen die niet meer ingezet werden hebben elders een mooi 2e leven gekregen.
Wat zeker mooi is om te vermelden is de ruimte voor nazorg zodat de resultaten op lange termijn zichtbaar blijven en medewerkers niet terugvallen in oud gedrag en oude bewaarpatronen.
Mocht er nóg een locatie van onze organisatie de juiste begeleiding nodig hebben voor veel frisse Windkracht 10, dan is Marijke de eerste die ik weer bel.