Organizing project keuken en dressoir

Tijdens de kennismaking sprak ik met de vrouw van dit mooie gezin. Het gezin bestaat uit twee fulltime werkende ouders en hun twee kinderen.

Op de vraag wat mijn klant als grootste knelpunt ervaarde volgde als snel een duidelijk antwoord. “Ik ruim wel degelijk op maar binnen no-time is het weer een rommeltje. Dit demotiveert mij en ik baal enorm dat het niet lukt om het opgeruimd te houden”.

Vaak wordt er ook opgeruimd maar zonder een goed systeem voor je spullen leidt dit jammer genoeg alleen tot het verplaatsen van spullen.

Er is dus een wezenlijk verschil tussen opruimen en organizen. Als professional organizer kom je binnen met een frisse blik. Ook bij dit project heb ik samen met de klant gekeken naar het gebruik van de keuken door alle leden van het gezin en de logica hierachter. Wat werkte er wel en wat werkte er niet. Hieruit volgt het Plan van aanpak. Tijdens een organizingsessie coach ik de klant om nieuwe vaardigheden en werkmethoden aan te leren. Hierdoor is de kans dat je een mooi eindresultaat zelf kunt onderhouden in de toekomst velen malen groter. 

Na dit intakegesprek hebben we besloten om samen aan de slag te gaan. Er is bij dit project gekozen voor de styling service. 

De situatie voor organizing van de keuken:

In de keuken lagen een hoop items uit verschillende categorieën verspreid over diverse kastjes en lades. De aanwezige organizers waren niet functioneel of onvoldoende aanwezig voor de hoeveelheid spullen.

Voor
Na

De situatie na organizing van de keuken:

Er is een duidelijke en nieuwe indeling gemaakt. In het kruidenkastje zijn kruidenrekken met hoogte niveaus toegevoegd. Alle etensvoorraad zoals blikken en potten zijn in transparante organizers geplaatst in een lade.

Ook aan de kinderen is gedacht. Voor hen is een lade ingericht zodat zij zelf hun plastic borden, drinkbekers en limonade kunnen pakken. Overige producten zoals suiker, bloem, koffiebonen etc. zijn in BPA vrije, stapelbare, luchtdichte, transparante voorraaddozen geplaatst. Alle voorraaddozen zijn voorzien van gepersonaliseerde labels waarop de inhoud staat vermeld. Verder zijn er nog veel mooie en slimme organizingproducten toegevoegd om alle spullen overzichtelijk en per categorie in op te bergen. 

De situatie voor organizing van het dressoir:

Het dressoir vormt in deze woning samen met het keukenblok het hart van de keuken. Het dressoir wordt ook gebruikt voor het creatieve kinderspeelgoed. In de lades van het dressoir zijn geen organizers aanwezig.

De situatie na organizing van het dressoir:

Er zijn diverse organizingproducten toegevoegd. Misschien wel het grootste verschil is zichtbaar in de lades.
Door de toevoeging van lade verdelers en lade organizers ogen de lades nu opgeruimd en overzichtelijk.

Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na

Wil jij ook graag een opgeruimde en overzichtelijk ingerichte keuken?

Neem dan vrijblijvend contact met mij op.